Skocz do zawartości

Korzystanie ze strony oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies, niektóre mogą być już zapisane w przeglądarce. Więcej informacji można znaleźć w polityce prywatności Zamknij


Zdjęcie

A4 1.9TDi brak mocy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 iareczek

iareczek

    Użytkownik

  • Użytkownik
  • 26 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Model:Audi A4 B6
  • Rocznik:2004
  • Silnik:Diesel
  • Pojemność:1.9 TDi
  • Moc KM:131
  • Nadwozie:Avant

Napisano 20 czerwiec 2011 - 05:30

witam

wczoraj zauważyłem brak mocy w moim samochodzie, tzn. nie ma w ogóle przyspieszenia i dalej jak 100 km/h nie chce jechać. proszę o pomoc.
  • 0

#2 maurycy

maurycy

    Moderator

  • Użytkownik
  • 144 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Antibes
  • Model:Audi A4 B6
  • Rocznik:2005
  • Silnik:Diesel
  • Pojemność:1.9 AVF
  • Moc KM:165 (131 seria)
  • Nadwozie:Sedan

Napisano 20 czerwiec 2011 - 09:02

witam

wczoraj zauważyłem brak mocy w moim samochodzie, tzn. nie ma w ogóle przyspieszenia i dalej jak 100 km/h nie chce jechać. proszę o pomoc.



Podlacz do VAG'a, powinien pokazac Ci bledy. Nie wiem jak wyglada tryb awaryjny w Audi A4 B6, ale jak mialem VIKI B, to jak mi samochod wszedl w tryb awaryjny, nie dalo sie przyspieszac i nie mozna bylo przekroczyc 4000 obrotow / min.
Mysle, ze moze to byc problem przeplywki ( przeplywomierza ). na VAG'u to chyba blad: 00553 Mass Air Sensor. Mozesz sprobowac odlaczyc przeplywke i odpalic. Zobaczysz czy przypadkiem nie bedzie troche lepiej.


milego dnia!
m@urycy B)
  • 0
"Nie staraj się zostać człowiekiem sukcesu, lecz człowiekiem wartościowym." A.Einstein

Dołączona grafika

#3 michał JAGODA#

michał JAGODA#

    Manager/Owner

  • Manager/Owner
  • 1068 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warsaw
  • Model:Audi A3 8P
  • Rocznik:2003
  • Silnik:Benzyna + LPG
  • Pojemność:1.6 BGU
  • Moc KM:102
  • Nadwozie:Hatchback

Napisano 20 czerwiec 2011 - 13:33

A może powodem jest to, że siadła Ci po prostu turbina?

Pozdrawiam
  • 0
Dołączona grafika

#4 iareczek

iareczek

    Użytkownik

  • Użytkownik
  • 26 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Model:Audi A4 B6
  • Rocznik:2004
  • Silnik:Diesel
  • Pojemność:1.9 TDi
  • Moc KM:131
  • Nadwozie:Avant

Napisano 20 czerwiec 2011 - 16:15

też myślałem o turbinie ale wracałem teraz z pracy i już jest wszystko ok. chodzi jak dawniej.
  • 0

#5 Jeżu

Jeżu

    Jeżu

  • Użytkownik
  • 668 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Olkusz
  • Model:Inny
  • Rocznik:2008
  • Silnik:Diesel
  • Pojemność:2.0 TDI BKD
  • Moc KM:140KM
  • Nadwozie:SUV

Napisano 20 czerwiec 2011 - 21:26

Prawdopodobnie problem z przeładowaniem turbiny. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy. Do kolejnego notlaufa. Podłącz vaga z ciekawości i sprawdź błędy w grupie Engine. Prawdopodobnie będzie błąd o osiągnięciu górnej granicy doładowania (16618/P0234/000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition. Daj znać co było :goodbye:
  • 0

>>>  Vagenik   Led   Edition  <<<           
6.gif    podpis.jpg  th_jez1.jpg


 

 

 


#6 michał JAGODA#

michał JAGODA#

    Manager/Owner

  • Manager/Owner
  • 1068 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warsaw
  • Model:Audi A3 8P
  • Rocznik:2003
  • Silnik:Benzyna + LPG
  • Pojemność:1.6 BGU
  • Moc KM:102
  • Nadwozie:Hatchback

Napisano 21 czerwiec 2011 - 00:28

Prawdopodobnie problem z przeładowaniem turbiny. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy. Do kolejnego notlaufa. Podłącz vaga z ciekawości i sprawdź błędy w grupie Engine. Prawdopodobnie będzie błąd o osiągnięciu górnej granicy doładowania (16618/P0234/000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition. Daj znać co było :goodbye:

Mój ojciec w swojej A4 B5 1.9 TDI 110 KM ma identyczny problem - turbina nie ciągnie, jednak po ponownym odpaleniu turbo normalnie się załącza. Niestety mój znajomy mechanik powiedział, że jest tam zrobiony jakiś mix przy turbinie tzn. nie jest podłączona tak jak trzeba i przy poprawnym według niego podłączeniu w ogóle nie działa. Czy masz może Jeżu schemat podłączenia turbiny do tego modelu?

Pozdrawiam :)
  • 0
Dołączona grafika

#7 Jeżu

Jeżu

    Jeżu

  • Użytkownik
  • 668 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Olkusz
  • Model:Inny
  • Rocznik:2008
  • Silnik:Diesel
  • Pojemność:2.0 TDI BKD
  • Moc KM:140KM
  • Nadwozie:SUV

Napisano 21 czerwiec 2011 - 22:40

Myślę, że chodzi Ci schemat podciśnienia, więc proszę.... Sprawdź szczelność przewodów łączących, bardzo ważne, a jak nie to kup ze 2-3m przewodu fi 3-4mm gumowy i wymień...wszystkie. Ewentualnie przyczyna takiego stanu to "zapieczone kierowniczki" w zmiennej geometrii w turbinie i wtedy do czyszczenia, lub uszkodzony zaworek N75. Logi by się przydały gr.011
Schemat, nic lepszego nie mam a i else mam za nową... <_<

Dołączona grafika Dołączona grafika

:cigar:

Użytkownik Jeżu edytował ten post 21 czerwiec 2011 - 22:43

  • 1

>>>  Vagenik   Led   Edition  <<<           
6.gif    podpis.jpg  th_jez1.jpg


 

 

 


#8 michał JAGODA#

michał JAGODA#

    Manager/Owner

  • Manager/Owner
  • 1068 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warsaw
  • Model:Audi A3 8P
  • Rocznik:2003
  • Silnik:Benzyna + LPG
  • Pojemność:1.6 BGU
  • Moc KM:102
  • Nadwozie:Hatchback

Napisano 21 czerwiec 2011 - 23:00

Dzięki Jeżu - jak zwykle jesteś wielki! :) Problem z turbiną będzie naprawiany w przyszłym tygodniu - w razie czego będę pisał na temat ewentualnych problemów ;)

Pozdrawiam :)
  • 0
Dołączona grafika

#9 iareczek

iareczek

    Użytkownik

  • Użytkownik
  • 26 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Model:Audi A4 B6
  • Rocznik:2004
  • Silnik:Diesel
  • Pojemność:1.9 TDi
  • Moc KM:131
  • Nadwozie:Avant

Napisano 23 czerwiec 2011 - 14:45

Zgadza się. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy. Zdarzyło mi się to dwa razy a w zasadzie nie mi tylko jak siostra jeździła. Jestem już umówiony z mechanikiem aby podłączyć pod komputer i sprawdzić co jest bo sam nie mam możliwości.
  • 0

#10 Jeżu

Jeżu

    Jeżu

  • Użytkownik
  • 668 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Olkusz
  • Model:Inny
  • Rocznik:2008
  • Silnik:Diesel
  • Pojemność:2.0 TDI BKD
  • Moc KM:140KM
  • Nadwozie:SUV

Napisano 23 czerwiec 2011 - 19:13

Zapodaj kody błędów jakie Ci odczyta zanim skasuje! :excl: Podstawa... Spisz sobie je na kartce lub na czymś i zapodaj na forum.
  • 0

>>>  Vagenik   Led   Edition  <<<           
6.gif    podpis.jpg  th_jez1.jpg


 

 

 


#11 iareczek

iareczek

    Użytkownik

  • Użytkownik
  • 26 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Model:Audi A4 B6
  • Rocznik:2004
  • Silnik:Diesel
  • Pojemność:1.9 TDi
  • Moc KM:131
  • Nadwozie:Avant

Napisano 11 lipiec 2011 - 16:30

wymieniłem zaworek od ciśnienia i przeczyściłem turbinę i pomogło. samochód jeździ jak powinien.
  • 0

#12 Jeżu

Jeżu

    Jeżu

  • Użytkownik
  • 668 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Olkusz
  • Model:Inny
  • Rocznik:2008
  • Silnik:Diesel
  • Pojemność:2.0 TDI BKD
  • Moc KM:140KM
  • Nadwozie:SUV

Napisano 11 lipiec 2011 - 21:02

To bardzo fajnie że autko odzyskało wigor. Napisz jak możesz ile zapłaciłeś za czyszczenie turbiny.... Rozkręcali całość?
  • 0

>>>  Vagenik   Led   Edition  <<<           
6.gif    podpis.jpg  th_jez1.jpg


 

 

 


#13 iareczek

iareczek

    Użytkownik

  • Użytkownik
  • 26 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Model:Audi A4 B6
  • Rocznik:2004
  • Silnik:Diesel
  • Pojemność:1.9 TDi
  • Moc KM:131
  • Nadwozie:Avant

Napisano 14 lipiec 2011 - 17:11

hej za przeczyszczenie turbiny zapłaciłem 200 zł. mechanik rozebrał całość i sprawdził przy okazji czy nie ma żadnych luzów.

wcześniej miałem taką sytuację że turbina dawała więcej ciśnienia niż powinno być i przy tym mi się zacinała. ale teraz jest już wszystko oki. nawet zauważyłem lepsze działanie turbiny.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych