Skocz do zawartości

Korzystanie ze strony oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies, niektóre mogą być już zapisane w przeglądarce. Więcej informacji można znaleźć w polityce prywatności Zamknij


Zdjęcie

Wymiana klocków hamulcowych tył


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Jeżu

Jeżu

    Jeżu

  • Użytkownik
  • 673 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Olkusz
  • Model:Inny
  • Rocznik:2008
  • Silnik:Diesel
  • Pojemność:2.0 TDI BKD
  • Moc KM:140KM
  • Nadwozie:SUV

Napisano 28 marzec 2011 - 22:09

Z serii zrób to sam... :cigar: Tym razem tył...

Wymiana klocków hamulcowych tył.
Opcja wyposażenia 1KD średnica tarczy 245mm.

Zestawienie montażowe

A46-10048.png

 

1 - Tarcza hamulcowa
* Należy wymieniać przy obu kołach danej osi
* Przed wymontowaniem tarczy należy odkręcić zacisk hamulcowy
* Odkręcać tylko równomiernie z obu stron, przyjmując grubość nowej tarczy za wartość wyjściową
2 - Śruba rowkowana, 75 Nm
* M10×1,25 x 60
* Należy wymienić
3 - Jarzmo hamulca ze sworzniem prowadzącym i nasadką ochronną
* Zmontowane razem, dostarczane jako część zamienna z wystarczającą ilością smaru na sworzniach prowadzących
* W przypadku uszkodzeń nasadek ochronnych lub sworzni prowadzących zamontować zestaw naprawczy. Dołączoną w torebce porcję smaru użyć do posmarowania sworzni prowadzących.
4 - Śruba rowkowana, 75 Nm
* Należy wymienić
* M10×1,25 x 50
5 - Klocki hamulcowe
* Należy wymieniać przy obu kołach danej osi
6 - Osłona tarczy hamulcowej
7 - Śruba kołnierzowa, 10 Nm
* M6×12
8 - Samozabezpieczająca śruba, 35 Nm
* Należy wymienić
* Podczas luzowania i dokręcania przytrzymać przy sworzniu prowadzącym
9 - Obudowa zacisku hamulcowego
* W celu wymiany klocka hamulcowego nie odkręcać giętkiego przewodu hamulcowego
10 - Śruby mocujące koło
11 - Śruba typu Torx
* Moment dokręcenia 5 Nm

Wymontowanie i zamontowanie klocków hamulcowych

Niezbędne narzędziem jest przyrząd do wciskania i wykręcania tłoczków hamulcowych

Wymontowanie
Wskazówka Klocki hamulcowe przeznaczone do dalszej eksploatacji należy podczas demontażu oznaczyć. Zamontować ponownie w tym samym miejscu, w przeciwnym razie hamulce będą działać nierównomiernie!
– Podnieść samochód.
– Wymontować koła.
– Odkręcić śruby mocujące od obudowy zacisku hamulcowego przytrzymując przy tym za sworzeń prowadzący.
– Zdjąć klocki hamulcowe.

A46-0047.png

 


Zamontowanie
– Wkręcić tłoczek przez obracanie w prawo.
Wskazówka Umieścić przyrząd do wciskania i wykręcania tłoczków hamulcowych w taki sposób, żeby kołnierz był ustawiony przed tłoczkiem
- Przed założeniem nowych klocków hamulcowych należy wcisnąć tłoczek do cylindra za pomocą przyrządu wciskającego. Przed wciśnięciem tłoczka odessać płyn hamulcowy ze zbiornika wyrównawczego płynu hamulcowego za pomocą pojemnika odpowietrzającego. W przeciwnym razie płyn hamulcowy może wypłynąć i spowodować uszkodzenia, jeśli w międzyczasie był on uzupełniany.
– Włożyć klocki hamulcowe.

A46-0048.png

 


– Zamocować obudowę zacisku hamulcowego nowymi samozabezpieczającymi śrubami.
– Przykręcić obudowę zacisku hamulcowego, 35 Nm.

– Zamocować obudowę zacisku hamulcowego nowymi samozabezpieczającymi śrubami.
– Przykręcić obudowę zacisku hamulcowego, 35 Nm.
Wskazówka W zestawie z klockami powinny być cztery samozabezpieczające śruby z łbem sześciokątnym, które należy w każdym przypadku zamontować.
* Po każdej wymianie klocków hamulcowych kilkakrotnie mocno nacisnąć pedał hamulca podczas postoju, aby klocki hamulcowe mogły przyjąć położenie odpowiadające ich pozycji pracy.

A46-0047.png


– Sprawdzić poziom płynu hamulcowego, w razie potrzeby uzupełnić.

Wymianka klocków także dotyczy także nadwozi B6. Są to klocki, które występują najczęściej w tylnych układach hamulcowych nie tylko A4... Bezproblemowej wymianki... :dobranoc:


Użytkownik Jeżu edytował ten post 08 maj 2013 - 22:05

  • 1

>>>  Vagenik   Led   Edition  <<<           
6.gif    podpis.jpg  th_jez1.jpg


 

 

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych