Skocz do zawartości



Zdjęcie

Regulacja hamulca recznego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 scor_gda

scor_gda

    Nowy

  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Szwecja
  • Model:Audi A4 B6
  • Rocznik:2002
  • Silnik:Benzyna
  • Pojemność:1.8t
  • Moc KM:197
  • Nadwozie:Avant

Napisano 25 październik 2011 - 01:37

Witam! Hamulec reczny mi nie trzyma jak powinnien, wymienilem tarcze+klocki, bo byly zuzyte i nic dalej to samo, wiem gdzie sie znajduje regulacja linki, ale nie wiem jak wyregulowac? nie ma zadnej sruby regulacyjnej, tylko kolko z zabkami. Mam przeglad w nastepnym miesiacu i musze go zrobic. Z gory dziekuje!
  • 0

#2 Jeżu

Jeżu

    Jeżu

  • Użytkownik
  • 688 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Olkusz
  • Model:Inny
  • Rocznik:2008
  • Silnik:Diesel
  • Pojemność:2.0 TDI BKD
  • Moc KM:140KM
  • Nadwozie:SUV

Napisano 26 październik 2011 - 22:31

B)
Regulacja hamulca ręcznego

* Dzięki automatycznej regulacji hamulca tylnego koła, nie jest już konieczna dalsza regulacja hamulca ręcznego. Ponowna regulacja jest wymagana tylko w przypadku wymiany cięgien hamulca ręcznego, zacisków hamulcowych, klocków hamulcowych lub tarcz hamulcowych.
* Nożny układ hamulcowy musi być odpowietrzony i działać prawidłowo.
* Dźwignia hamulca ręcznego, cięgna hamulca ręcznego i uchwyt muszą być całkowicie zamontowane

– Ustawić pozycję dźwigni przy zaciskach hamulcowych A = 1,5 mm za pomocą szczelinomierza
– Nacisnąć silnie pedał hamulca co najmniej 3 razy.
Dla lepszej przejrzystości dźwignia hamulca ręcznego jest przedstawiona w stanie wymontowanym.

Dołączona grafika

– Nacisnąć przycisk odblokowujący poz. -2-. (Obydwa haki zatrzaskowe muszą chwycić ucha cięgien hamulca ręcznego)
– Puścić przycisk odblokowujący
– Przynajmniej 3 razy mocno pociągnąć dźwignię ręcznego hamulca
– Dźwignia ręcznego hamulca w położeniu spoczynkowym.
– Nacisnąć przycisk odblokowujący. (Obydwa haki zatrzaskowe muszą chwycić ucha cięgien hamulca ręcznego)
– Puścić przycisk odblokowujący
– Wyjąć szczelinomierz z zacisków hamulcowych

Dołączona grafika

– Skontrolować ustawienie dźwigni na zaciskach hamulcowych.
– Odstęp A między dźwignią a ogranicznikiem powyżej 0 i poniżej 1,5 mm

Przy wymianie klocków tłoczki powinny być wciśnięte do końca. Spytaj mechanika czy nie było problemu z ich wkręceniem. Może być uszkodzony mechanizm „tłoczka” Wtedy trzeba będzie szukać zacisków. Masz problemy z ręcznym po obydwu stronach?
  • 1

>>>Vagenik Led Edition<<<           
6.gif    
^^^Kliknij i zobacz^^^

driv.gif
 

 

 

 

 


#3 scor_gda

scor_gda

    Nowy

  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Szwecja
  • Model:Audi A4 B6
  • Rocznik:2002
  • Silnik:Benzyna
  • Pojemność:1.8t
  • Moc KM:197
  • Nadwozie:Avant

Napisano 01 listopad 2011 - 09:15

Sam wymienialem tarcze i klocki, ale z wcisnieciem tloczkow nie mialem wiekszego problemu. Jak wcisne hamulec nozny i jednoczesnie zaciagne hamulec reczny to trzyma, a jak sam reczny zaciagne to ledwo trzyma, bo na jedno kolo.

Użytkownik scor_gda edytował ten post 01 listopad 2011 - 16:04

  • 0

#4 scor_gda

scor_gda

    Nowy

  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Szwecja
  • Model:Audi A4 B6
  • Rocznik:2002
  • Silnik:Benzyna
  • Pojemność:1.8t
  • Moc KM:197
  • Nadwozie:Avant

Napisano 01 listopad 2011 - 21:46

Doszedlem w czym byl problem, linka byla przerwana i nie odbijala. Siedzialem prawie caly dzien w garazu, ale zrobilem :D . Wielkie dzieki Jeżu!
  • 0

#5 Jeżu

Jeżu

    Jeżu

  • Użytkownik
  • 688 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Olkusz
  • Model:Inny
  • Rocznik:2008
  • Silnik:Diesel
  • Pojemność:2.0 TDI BKD
  • Moc KM:140KM
  • Nadwozie:SUV

Napisano 03 listopad 2011 - 07:51

Najważniejsze, że zrobiłeś... Gratuluję PZDR
  • 0

>>>Vagenik Led Edition<<<           
6.gif    
^^^Kliknij i zobacz^^^

driv.gif
 

 

 

 

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych